top of page

Transit Yorumu Örneği; “Eşarbını Yan Bağlama” Türküsü & Doğa Bekleriz


Hello Herkes,


Bu yazıda sizlere son zamanlarda sosyal medyada viral olan martılı “Eşarbını Yan Bağlama” türküsünü ve Doğa Bekleriz’in aldığı transitlerden bahsetmek istiyorum.

Doğum haritamız kadar şu an ilerleyen transit gezegenlerin, tutulmaların, dolunay ve yeniayların haritamıza yaptığı etkileri de gözlemlemek önem arz ediyor. Bu yazıda son haftalarda oldukça gündeme gelen “Eşarbını Yan Bağlama” türküsü ve bu türküyü İbo Show’da İbrahim Tatlıses’in okuması için ısrar eden Doğa Bekleriz’in haritasını inceleyerek bakmak istiyorum. Bu türkünün yeniden hatırlanmasıyla kendisinin de ünü arttı çünkii..


1.Olay: Martı Reels’ı


Martı reels’ı Ogün Alibaş isimli içerik üreticisi tarafından 21 Aralık 021 tarihinde yayınlanıyor. Reels şu ana kadar 11,6 milyon izlenme almış. Bu reel’in ardından bir çok içerik üreticisi de benzer içerikleri üretmeye başlıyorlar.

Ben burada şarkıyı Doğa Bekleriz’in haritasıyla ilişkilendirmeyi uygun gördüm. Çünkü kendisinin şarkıyı ısrarlı bir şekilde istemesi “martı reels”inı ve türkünün ülke gündemine ve toplumsal hafızada yeniden canlanmasını sağladı.









2.“Eşarbını Yan Bağlama” Türküsü ve Psyche

Eşarbını Yan Bağlama türküsü İbrahim Tatlıses’in 8 Şubat 2007 yılında piyasaya sürdüğü “Bulamadım” albümünde yer alıyor. “Eşarbının Yan Bağlama” türküsünün şarkı sözleri şu şekilde;


“Eşarbını yan bağlama

Eşarbını yan bağlama

Ben söyleyim sen ağlama

Zalım anan bana vermez

Zalım anan bana vermez

Oturupta sen ağlama

Buyun büküp sen ağlama...”


Şarkı sözleri bana Psyche ve Eros’un hikayesini hatırlattı. Mitolojik hikayesine göre Psyche, Milet kralının 3 kızından biridir. Güzelliği dillere destan olan Psyche, halk arasında ünlenir. Talipleri çok olsa da kimse bu güzel bir kızla evlenmeye cesaret edemez. Psyche’nin güzelliği herkesi kendine hayran bıraktığı için Afrodit’i bunu kıskanır. Bunun üzerine, oğlu Eros’u çağırır ve Eros’tan aşk oklarını kullanarak Psyche’yi çok çirkin bir canavara aşık etmesini ister. Ancak Eros, Psyche’yi görünce kullanacağı oku kendine değdirir ve ona deliler gibi aşık olur.

Eros, Psyche’yi dağdaki bir saraya götürür. Eros, gece olduğunda saraya gelir, sabah olduğunda ise gün doğmadan saraydan gider. Psyche, Eros’un kendisini sevdiğini bilmektedir ancak Eros, yüzünü ona asla göstermek istemez. Bir gün Eros geceleyin saraya geldiğinde Psyche onun yüzünü görmek ister ve kandili Eros’ün yüzüne tutar. Yanında yatan eşinin dünyalar güzeli kanatlı bir delikanlı olduğu görür. Heyecanından kandildeki mumu Eros’un üstüne damlatır. Eros acı içinde uyanırken, Psyche’nin yüzünü görmesine çok kızar ve sarayı terk eder.


Psyche, dünyanın her yerinde kaybettiği aşkını arar. Son çare olarak Eros’un annesi Afrodit’e gider. Afrodit ise Psyche’nin aşkını sınamak için onu binbir türlü testten geçirir. Son verdiği testte ise yeraltı kraliçesi Persephone’den bir kutuyu getirmesini ama içini asla açmamasını ister. Ancak Psyche merakına yenik düşerek kutuyu açar. Kutunun içinde ölüm uykusu olduğundan Psyche orada bayılıverir. Eros, Psyche’nin asla uyanmayacağından korkar ve ona ölümsüzlük iksirinden içirilir. Ardından Eros ve Psyche evlenerek sonsuza dek evli kalırlar.

Bulamadım Albümünün Yayınlanması ve 21 Aralık 2021 transiti

Şimdi bu anlattıklarımı astrolojiyle ilişkilendirelim. “Bulamadım” albümünün çıkış tarihi 8 Şubat 2007’de tarihli haritada Psyche (16) asteroidi Güney ay düğümü ile kavuşumda. Ardından Martı reel’sının yayınlanış tarihi 21 Aralık 2021’de ise transit

derece başakta ve yine albüm haritasındaki Psycheyle kavuşumda. Bitti mi? Hayır. Doğa Bekleriz’in natal haritasında da Psyche 13 başakta onun da natal Psyche’si uyarılmış oluyor.


Toparlayacak olursak, şarkı sözlerinde birbirini sevip kavuşamayan bir çiftin hikayesi anlatılıyor. Ayrıca “zalım anan seni bana vermez” sözünden arada 3. bir kişinin ilişkiye engel olduğu görülüyor. Bunun dışında albümle aynı isimli “Bulamadım” türküsünün sözlerinde de aynı temaların işlendiğini görüyoruz.


“Sen gidince öksüz kaldım

Başımı belaya saldım

Olur olmaz kapı çaldım

Aşk aradım meşk aradım

Ama bulamadım

Bulamadım bulamadım yar”


Eros ve Psyche’nin hikayesinde de biraraya gelmeleri çok uzun sürer. Araya Afrodit tarafından binlerce zorluğun, meşakkatin sokulduğu görülüyor. Bu bakımdan şarkılardaki anlatımla Psyche’nin hikayesi uyumlu.


3. Doğa Bekleriz ve "Eşarbını Yan Bağlama" türküsü

Şimdi İbo Show’da İbrahim Tatlıses’ten ısrarla “Eşarbını Yan Bağlama” parçasını isteyen, ardından martı videosuyla bu türkünün yeniden toplum hafızasında canlanmasını sağlayan Doğa Bekleriz’in haritasına bakalım.

Öncelikle Doğa Bekleriz’in haritasında Merkür -Neptün kavuşumu var. Neptün, Ayla kare, Güneşle 7derecelik uzak bir kavuşum yapmış. Neptün’ün haritadaki aktif konumu ve Ay balık konumu hassasiyeti arttırır. Neptün, sinema, Tv, müzik ve şiiri de temsil eder. Görüntü, görsellik kavramları da Neptün ve balıkla ilişkilidir. Merkür-Neptün kavuşumu da kişiye iyi bir müzik zevki verebilir.


Albümün çıkış haritasıdaki balık stelyumu Doğa Hanım’ın hem Ay’ıyla kavuşuyor hem de yay’daki gezegenlerine açı yapıyor. Bu da albümdeki şarkılardan etkilendiğini gösterir.


Olaya geniş açıdan bakarsak. Toplum hafızasında eski bir türkünün ve geçmiş tarihli bir yayın kaydının (İbo Show) toplum hafızasında yeniden canlanması söz konusu. Bunun ise Venüs retrosunda gerçekleşmesi oldukça anlamlı. Venüs, beğendiğimiz sevdiğimiz şeyleri ifade eder. Retro ise geçmişi hatırlatır.


Geçmişte kalan bir türkünün yeniden gündeme gelmesi ve sevilmesi. Öte yandan Doğa Bekleriz’in haritasında Venüs oğlak’ta yer alıyor. :) Venüs oğlak retrosunda Venüs oğlak hatta İbrahim Tatlıses de Güneş oğlak kişisi yeniden (retro) gündeme geliyor.

4 Aralık Yay Tutulması

Bu olayla Doğa Hanım’ın ünü arttığı için tutulmalardan da etkilenebileceğini düşündüm. 4 Aralık Yay’daki Güneş tutulması 12 derece yay’da gerçekleşti. Doğa Hanım’ın 13derecedeki Neptün ve 18 derecedeki Merkür’üne yakın bir şekilde gerçekleşmiş.. Tutulmalar 6 aylık gündemler yarattığı için haritalarınıza etki ediyorsa 6 aylık yeni gündemler yaratır haliyle. Doğa Hanım’ın ün, itibar, şöhretinin (Güneş tutulması) ekran, görüntü, yoluyla (Neptün) ve ses, kendini ifade, konuşma yoluyla (Merkür) yeniden gündeme gelmesi (Venüs retro) söz konusu.


Ayrıca “Bulamadım” albümünün 16 derecedeki balık Kuzey Ay Düğümüyle, Türkiye kuruluş haritası MC’sinin kavuşum yapması da oldukça anlamlı. Toplum hafızası ile albümün kaderi bir şekilde kesişmiş.


Evet, oldukça uzun bir yazı oldu. Şimdilik burada bırakıyor. Postu beğendiyseniz beğenmeyi ve paylaşmayı unutmayın.

Başka yazılarda görüşmek üzere. Hoşça kalın.

38 views0 comments

Comentários


Hakkımda

Ben Ayşegül.

Bu siteye astrolojik film analizlerimi ve astrolojiye dair yazılarımı eklemeyi düşünüyorum. Takipte kalın.

Post Arşivi

Gelecek yazılardan haberdar olmak için e-posta bırakabilirsin.

Thanks for submitting!

ad91c0294b8c1b39758de0ec18d84b95.jpg
bottom of page